TEXCONS Archives

Textile Conservators

TEXCONS@SI-LISTSERV.SI.EDU

Reply To:
Textile Conservators <[log in to unmask]>
Date:
Mon, 28 Apr 2014 23:21:34 +0200
Kjære Angela!

Takk for at du inkluderer meg i din liste. Det er altfor lenge siden jeg lot høre fra meg.

Omkring nyttår begyndte jeg på skikkelig tekstilkonservering med klargjøring av 3 faner til opphenging ved et Folkets-Hus-jubileum sist i januar. Jeg har jo fått et fint atelier/verksted med store borde og mye overflate. Vår verkmester er ved å konstruere meg et lavtryksbord.
I øyeblikket har jeg fingrene i en ganske nedbrutt silkefane som har vært meget etterspurt i alle år. Den blir fin. Det er 'gøy'. Endelig bruker jeg min spesialutdanning.

Mange hilsener,
Kaisa